Nowości w SEO na 2019 rok - triki i porady


Jak zapewne zauważyliście, za każdym razem, gdy wpisujemy coś w polu wyszukiwania, system po prostu chce nas uszczęśliwić i połączyć z dokładnie takim wynikiem, jakiego szukamy. Wydawałoby się, że Google, to najlepszy spełniacz życzeń, ale to tylko pozory.

W zagranicznych serwisach mówi się, że rok 2019 jest rokiem wielkich postępów dziedzinie SEO, ponieważ wyszukiwarki są coraz inteligentniejsze i bardziej wyspecjalizowane w opracowywaniu bardzo konkretnych wyników, dostosowanych dokładnie do tego, o czym myślimy. Poniżej znajdziesz 10 najlepszych trendów SEO, które będą obowiązywały w 2019 r.

01. Smartfon jest królem!

Urządzenia mobilne są uaktualniane na najwyższej półce w wyszukiwarce Google. W marcu 2018 r. Firma ogłosiła wprowadzenie czegoś, co nazywa się indeksem mobilnym. Ta technicznie brzmiąca nazwa oznacza po prostu, że jeśli posiadasz zarówno wersję strony na komputery, jak i na urządzenia mobilne, roboty Google najpierw sprawdzą wersję mobilną, podejmując decyzję o pozycjonowaniu witryny w wynikach wyszukiwania. Dlatego zapomnij o wersji na PC, bo ważniejsze jest to, co w telefonie! 

Warto dodać, ze zaledwie kilka miesięcy po opublikowaniu wersji mobilnej, Google uruchomił także aktualizację prędkości mobilnej. Obecnie, szybkość ładowania jest czynnikiem w obliczaniu rankingu witryn mobilnych. Pamiętaj, że błyskawiczna witryna mobilna to Twój złoty bilet SEO.

02. Polecane fragmenty (snippets)

Jeśli spojrzysz na strony wyników wyszukiwania, zauważysz, że otrzymały one dużo "konkurencji". Z jednej strony reklamy AdWords zajmują dużo miejsca w komercyjnych zapytaniach. W zależności od rodzaju zapytania pojawiają się reklamy, nagłówki ze zdjęciami, mapki lub blok czterech reklam tekstowych. To są tzw. snippets, o które warto zawalczyć, ale nie myśl, że wszystko podane jest na tacy, bo branża SEO nadal nie wie, kiedy "załapiesz" się na wyświetlenie Ciebie w formie snippet'u.


03. Dane strukturyzowane

Wraz z ewolucją serwerów, Google uzyskuje dostęp do coraz większej ilości danych. Dzisiaj może również tworzyć własne meta-opisy z istniejących treści. Ponadto gigant, wykorzystuje dane strukturalne do tworzenia fragmentów rozszerzonych. To ważna zmiana, bo dostępna przestrzeń stała się mniejsza ze względu na zmianę rozmieszczenia reklam.

Tutaj warto zaznaczyć, że strony główne nie mogą pokazać się w Google w oparciu o Schema org, a jedynie strony wewnętrzne. Fragmenty rozszerzone mogą znacznie zwiększyć współczynnik klikalności (CTR) witryny. Niektóre źródła podają, że może to wpłynąć na wzrost ruchu o 30%!

04. Wiek domeny to w/g mnie podstawa

Sam widzisz, że polskie Google stworzyło sobie bańkę informacyjną i wszyscy czytamy te same serwisy. Jedno jest pewne, że wiek domen tych portali to powyżej 3 lat. ALE, nie oznacza to, że możesz mieć domenę 3 letnia, która sobie odpoczywa lub były na niej śmieszne filmiki ,a teraz strona firmowa. Bowiem, by Google uznało, że serwis działał przez 3 lata, tu strona musi mieć niezmienioną tematykę, 2-4 linki (stosownie do ruchu), musi być aktualizowana minimum raz na 2 miesiące.

Tylko połączenie tych warunku sprawi, że 3 letnia domena może zdziałać cuda nawet bez większego SEO.

05. Treść

Treść nadal ma znaczenie. O tym mówi się od lat, ale niewielu wie, co to oznacza "wartościowa treść. Oznacza to, że jak przed chwilą napisałem frazę: "wartościowa treść" to Google wie, że jest to fraza związana z SEO. Wie zatem, że tekst jest o pozycjonowaniu. Wprawdzie nadal musisz używać słów kluczowych w tekstach, ale one niewiele znaczą, gdy będziesz pisał o czymś zupełnie innym. 
Po prostu staraj się wyczerpać temat używając synonimów. 

Pamiętaj też o unikaniu błędów i nie chodzi tylko o "rz". Bowiem Google wie, że na końcu polskeigo zdania jest kropka, a nie przecinek. Wie też, jak długi powinien być akapit.

Powodzenia!

Komentarze

  1. Jeśli szukacie dobrej i sprawdzonej firmy zajmującej się pozycjonowaniem i reklamą firm w internecie, warto jest sprawdzić ofertę tej firmy https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/. Moim zdaniem na prawdę znają się na takich działaniach i warto jest korzystać z ich usług.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od siebie polecam: https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb/ System realizuje te cele, dając obu stronom dodatkowe korzyści wynikające z jego możliwości, np. precyzyjne targetowanie w oparciu o dane, zarządzanie kampanią z poziomu jednego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, przydatne informacje. Chociaż wiecie, żeby prowadzić samodzielnie takie działania to nie wystarczy przeczytać taki artykuł. Tutaj przyda się mimo wszystko wsparcie specjalistów, takie jest moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. wartościowy wpis na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe i wartościowe uwagi

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe i interesujące informacje

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie blog rewelka. Super opisany post.

    OdpowiedzUsuń
  8. jestem bardzo zadowolona z tego co przeczytałam na tym blogu, będę go polecać

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy artykuł - poleciłam znajomej można dowiedzieć się czegoś nowego!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobra porcja wiedzy, bardzo interesujący blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejna nowa polecajka, spróbuję tego u siebie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Solidna porcja wiedzy. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz