Jak wygląda DOBRY audyt SEO w 2019 roku?

Czym właściwie jest DOBRY audyt SEO? Bo zwyczajny, przeciętny, to... wiadomo; ktoś pobiega po stronie i sprawdzi, czy mamy "alty" w obrazkach. A przecież czasy się zmieniły!

Audyt SEO w 2019 roku


Kiedyś audyt SEO polegał na analizie linków przychodzących i wychodzących. Tych drugich bano się, jak ognia i przestrzegało, by nie było więcej niż 20. Teraz nie ma to większego znaczenia, bo Google wie, że my wiemy, że treścią strony można dowolnie operować i tym samym wpływać na algorytm. Zatem dzisiejsze SEO, to już nie linki, ale o tym poniżej.


Bardzo wiele firm zajmuje się audytami SEO, ale niewielu wie, że jest sporo zmian, które sprawiają, że trzeba więcej uwagi poświecić czynnikom takim, jak jakość tekstu i wiek domeny, a nie skupiać się na samych linkach. Audytowanie, to trochę, jak Magda Gessler, która wpada na domenę i mówi, co jest złe, ale dobry audytor potrafi zrobić potem rewolucję, a nie tylko wytykać błędy. Audyt w 2019 to konkrety, a nie lanie wody!

Prawdziwy Audyt SEO nie potrzebuje fajerwerków

Niektóre audyty obiecują wykonanie usługi, która zawiera zupełnie nieprzydatne analizy, które mają na celu zamydlić oczy zamawiającemu. Bowiem, rzeczy, które robiliśmy 10 lat temu nie są już istotne, ale dobrze wyglądają, gdy się je pokarze klientowi. A tak, naprawdę, audyt SEO pozwala zdiagnozować szereg błędów, na które rzutują te same przyczyny: wiek domeny, linki, społeczności. treść. Uważam, że nie należy udawać, że specjalista SEO zrobi dla klienta rzeczy nieosiągalne ,bo obecnie nasza rola (moc) znacznie się osłabiła.

Tymczasem wiele osób kreuje się na specjalistów, którzy potrafią wbić najtrudniejszą frazę do TOP 10 w przeciągu 3 miesięcy. Owszem, tak kiedyś było, ale Google skutecznie to uniemożliwiło i audyt powinien wykazać nieprawidłowości, na które możemy wpływać. Po audycie i wprowadzeniu poprawek, często dzieje się niewiele. Po prostu trzeba poczekać pół roku, a strona powinna uzyskać lepsze pozycje. Jednak, bez powracających userów, bez dodania do ulubionych i bez szerów na FB - niewiele się zdarzy.

Uważam że podstawą dobrego (wartościowego) audytu są poniższe punkty: 
  • poprawna indeksowanie i komunikacja z google (sprawdzenie, jak strona czytana jest przez roboty Google); 
  • tytuły i meta dane (opisy, tytułu emitowane w wyszukiwarce);
  • struktura serwisu i nawigacja (linkowanie wewnętrzne);
  • szybkość ładowania strony i wydajność infrastruktury serwerowej; 
  • poprawne budowa adresów URL; 
  • analiza treści (unikalność, jakość, długość, bezbłędność); 
  • widoczność i jakość mobile; 
  • analiza linków prowadzących do witryny; 
  • poprawność komunikacji z robotami Google; 
  • weryfikacja elementów kodu JavaScript; 
  • analiza ruchu organicznego; 
  • analiza kluczowych konkurentów w bezpłatnych wynikach wyszukiwania; 
  • wzajemne linkowanie z Facebook, Twitter itp; 
  • stopka witryny (polityka prywatności, regulamin etc.),

Audyt może być drogi

Ważnymi czynnikami wpływającymi na koszt audytu SEO jest wielkość witryny, a także to,  jak obszerny ma być dany przegląd. Elementami podnoszącym cenę audytu jest np. szczegółowa analiza linków, analiza konkurencji, analiza słów kluczowych. Zatem najtańszy będzie audyt strony internetowej usługowej, skupiony tylko na niej samej. Taki audyt jest często wystarczający i przekazuje informacje potrzebne do poprawy wyników. 

Lepszy audyt powinien zawierać m.in. informacje o kluczowych elementach optymalizacji (meta tagi, treści, duplikaty treści.), możliwości indeksowania witryny przez roboty sieciowe, mobilności witryny, profilu linków itp. Powinno się znaleźć w nim wyjaśnienie, co w praktyce oznacza osiągnięty przez tę konkretną witrynę wynik i dlaczego nie udaje się osiągnąć lepszych rezultatów.

Audyt - czyli najbezpieczniejsza praca SEOwca

Wszyscy chcą robić audyt, bo to się najzwyczajniej w świecie OPŁACA. Bowiem, nie jest się odpowiedzialnym, za to, co stanie się potem. Po prostu wykazujesz, co jest nieodpowiednie na domenie i koniec. Właściciel, albo coś z tym zrobi, albo zostawi - twoja praca jest ukończona.

Schody zaczynają się, gdy po Twoim audycie, klient chce byś poprawił pozycję strony. Bo on, tak na prawdę, nie chce poprawek na stronie, on chce poprawienia pozycji w Google. Sęk w tym, że nawet jeśli świetnie wykonasz poprawki, wgrasz na serwer itp, to jego strona nie ruszy. Możesz nawet dodać kilka linków, ale nadal nic się nie stanie. Dlatego uważam, że musisz wytłumaczyć klientowi, że pozostałe kroki w SEO, to marketing, by ludzie zaczęli chodzić po domenie i podsuwać Guglowi informację, ze są zaangażowani, że lubią czytać tę stronę. Tutaj zalecam kampanie Adwords dla podstrony z wartościową treścią, która ma szansę zostać dodana "do ulubionych".

Oczywiście, na wyniki trzeba poczekać, ale uważam, ze dobre SEO + ruch na wartościową podstronę + 3 miesiące = SUKCES. 


najlepsze audyty
Nie pomogą fajerwerki, gdy domena ma teksty z błędami lub jest go za mało. Albo w .htaccess masz cudawianki ;-)


Co, jeśli właściciel domeny nie chce dać wszystkich danych?

Zdarza się często tak, że otrzymujesz stronę do audytu, ale nie masz dostępu do FTP, ani do Analitycs. Niektórzy rezygnują wówczas z audytu, niektórzy się cieszą, że nie muszą nic robić ;-)
Spokojnie, bez dodatkowych danych można zrobić dobry audyt SEO, bo jest mnóstwo narzędzi do sprawdzania, co się dzieje z domeną. Ale oprócz tego, jeśli trochę siedzisz w pozycjonowaniu, to szybko zauważysz, co jest nie tak. Wystarczy skopiować tytuł jednego wpisu (w całości) do Google i sprawdzić, na którym miejscu jest domena. Jeśli znajduje się w top 30 - wszystko ok, wiele można szybko poprawić, jeśli poza trzydziestką... mamy problem.

Wówczas dodajesz 1-2 linki, poprawiasz teksty, linkowanie, robots txt i pingujesz. Czekasz miesiąc. Jeśli nadal nic, musisz poznać historię domeny, bo może chodzić o przekierowania itp. Często zła historia nie pozwala ruszyć do przodu. Trzeba zalogować się do Search Console i sprawdzić linki i to co się dzieje w htaccess (tam są czasami cuda). Ale, jak powyżej, najpierw sprawdź, czy coś jest już w TOP 30.


"zrobili mi audyt i powiedzieli ze mam poprawić wszystkie teksty, a mam ich jakieś 10 tysięcy. Co mam zrobić?"
Ten audyt został przeprowadzony niewłaściwie, bo wykazanie błędów, których nie da się poprawić, to zbędna uwaga. Uważam, że jeśli na domenie jest aż 10 000 źle napisanych tekstów, to należy ściągnąć cały folder przez FTP i hurtem poprawić błędy ortograficzne w NotePad ++ i usunąć nadmiar linków wychodzących. Jeśli błędy polegają na tym, że teksty są nadal złe (generowane pod wyszukiwarki) to proponuję wyrzucić cały folder. Bowiem, w przeciwnym razie nigdy nie wyjdzie się z filtra. Tutaj doradzałbym wydanie klientowi opinii od dwóch osób, z różnych firm. Ponieważ usunięcie takiej ilości tekstu sprawi, że domena straci wielkość SITE i ruch może się jeszcze bardziej zmniejszyć, co na pewno, nie spodoba się właścicielowi.

Kolejne porady niebawem. Przydatne? Dodaj do ulubionych ;-)

Komentarze

  1. prawda, ale czasami klient lubi widzieć różne słupki, statystyki i inne zabawki, bo lubi sobie poczytać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uważam, że dobry audyt SEO to usługa dosyć skomplikowana. Robię, to co ty napisałeś, ale wysyłam w formie infografiki. Chodzi o to, by właściciel strony rozumiał o co chodzi. Bo w przeciwnym razie będzie forsował działania SEO

    OdpowiedzUsuń
  3. W dobrym audycie SEO chodzi o to również, by pokazać możliwości rozwoju biznesowego dla klienta, nie tylko progres w pozycjonowaniu. Na przykład, poprzez analizę konkurencji, można zaproponować dodanie podobnych usług.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, teraz SEO jest szersze, to również marketing, bo on sprawia, że ludzie głębiej wchodzą w interakcję z witryną

      Usuń
  4. A ja mam pytanie o usługę consultingu seo, którą ostatnio znalazłam - https://kamildemidowski.pl/oferta/konsulting-seo/. Czy to jest właśnie coś w stylu audytu, o jakim tu Państwo piszecie? Bo myślę, czy nie zacząć od czegoś takiego i zobaczyć na ile otrzymane wskazówki i rekomendacje pomogłyby mi podnieść pozycję strony sklepu internetowego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście uważam, iż również reklama w sieci jest bardzo dobrym sposobem aby zdobyć nowych klientów. Mimo wszystko zanim rozpoczniemy to robić to warto zadbać o właściwą optymalizację strony internetowej. Widziałam to w https://www.centrumxp.pl/Publikacja/Optymalizacja-SEO-to-najwazniejszy-klucz-do-sukcesu-naszej-strony-internetowej i myślę, iż warto jest pochylić się właśnie na takich kwestiach. Tym bardziej, iż sama optymalizacja jest bardzo istotnym elementem pozycjonowania strony.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że na samym początku warto byłoby wytłumaczyć wszystkim, czy SEO i SEM jest. Tutaj: https://pracolinia.pl/seo-i-sem-jak-wygladaja-dzialania/ można znaleźć ciekawy artykuł, szczegółowo wyjaśniający te dwa pojęcia (osoby, które uważają, że SEO i SEM to to samo, powinny się z nim zapoznać).

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam spory problem ze swoim sklepem internetowym brak widoczności w wynikach mimo powierzenia strony specom. Jak się okazało to byli tylko spece, a nie specjaliści. W końcu wzięłam sprawę w swoje ręce usiadłam i zaczęłam czytać. Dokładnie jak wyżej piszecie również wyczytałam, że dla najlepszych efektów powinno się wykonać Audyt SEO. Oczywiście moja wiedza w tym temacie jest znikoma. Więc postanowiłam solidniej poszukać firmy, która w końcu uratuje mój biznes i zszargane nerwy. Udało się pomogła mi https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-krakow
    Moja rada po przeżytych doświadczeniach jeśli nie mamy pojęcia o SEO i SEM - a mimo, to chcemy tworzyć biznes w internecie. To powierzmy to fachowcom.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słuchaj wydaje mi się, że jeśli chodzi o pozycjonowanie i reklamę to najlepiej jest po prostu korzystać z usług doświadczonych agencji. Polecam Ci sprawdzić ofertę dostepną tutaj http://modulartech.pl/ktore-formy-reklamy-on-line-charakteryzuja-sie-najwyzsza-klikalnoscia/ ponieważ moim zdaniem włąsnie ta agencja zna się bardzo dobrze na pozycjonowaniu i reklamie

    OdpowiedzUsuń
  11. Audyt nie zawsze jest potrzebny czy też musi być wykonywany. Zdarza się, że lepiej powiedzieć klientowi aby zbudować nowy serwis niż naprawiać stary, który pochłonie dużo więcej finansów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tego, co się orientuję to audyty w firmach przeprowadza także ta firma http://biznes4you.pl/czy-w-twojej-firmie-jest-potrzebny-audyt-kadrowo-placowy/ Znajomy coś mi o nich wspominał i z tego co wiem to był na prawdę zadowolony z ich usług więc myśle, że warto się z nimi skontaktować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja odkąd mam firmę współpracuję z agencją marketingową z http://kreacjasukcesu.pl. Zleciłam pozycjonowanie strony oraz reklamę w Social Mediach. Jestem bardzo zadowolona z efektów. Nie wyobrażam sobie prowadzenia firmy bez reklamowania jej. Przecież to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  15. SEO zaczyna się od audyty, ale większość i tak nie robi SEO tylko wystawia fakturę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli ktoś z was szuka sprawdzonej i skutecznej firmy zajmującej się reklamą w internecie polecam wam zainteresować się tą ofertą https://www.milekcorp.com/pl/biznesowo/narzedzia-do-audytu-seo.html Moim zdaniem będziecie zadowoleniu z usług tej firmy i warto z nimi współpracować

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja się jeszcze na tych kwestiach nie zastanawiałam, ale muszę przyznać, że jak najbardziej samo pozycjonowanie jest niezwykle ważne. Jak już czytałam na stronie https://zdalnymarketing.pl/wp/szkolenie-z-seo-dlaczego-jest-wazne-i-warto-w-nim-uczestniczyc/ to także fajnie jest wiedzieć co nieco na temat szkoleń SEO.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy blog, z którego można się dużo dowiedzieć. Generalnie temat reklamy i marketingu internetowego jest bardzo szeroki. Trzeba cały czas być na bieżąco.

    OdpowiedzUsuń
  19. Taki audyt jest ważny, ale to tak jak z reklamą żeby coś zrobić, to trzeba się na tym znać. Dlatego ja będę polegać na https://seomamut.pl/tworzenie-stron-internetowych-gdynia/ i zaczniemy właśnie od profesjonalnej strony internetowej, a potem dalsze działania to już mu doradzą jakie.

    OdpowiedzUsuń
  20. To na pewno bardzo praktyczne informacje, jednak aby je zrozumieć, trzeba znać się na pozycjonowaniu stron. Ja osobiście zdecydowałem się na usługi Branet Solution https://zleca.pl/wykonawca/branet-solution-1612368197. Dobra firma ma odpowiednie narzędzia i oczywiście fachową wiedzę, aby wdrożyć działania z zakresu SEO.

    OdpowiedzUsuń
  21. Obecnie reklama w internecie stanowi ważny element rozwoju każdej działalnosci, dlatego coraz częściej firmy przenoszą swoje oferty do sieci. Osobiście mogę Wam polecic interesujący artykuł na stronie https://www.tygodnikprzeglad.pl/influencer-marketing-warto-o-nim-wiedziec/ .

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo wartościowy artykuł, ciekawe wskazówki

    OdpowiedzUsuń
  23. Audyt SEO powinien być wykonywany przez agencję marketingową, która ma doświadczenie w tego typu działalności. Ja korzystam z usług tej samej agencji e-marketingowej, która również zajmuje się dla mnie pozycjonowaniem sklepów presta, czyli na PrestaShop. Wymaga to większej wiedzy niż pozycjonowanie stron na Wordpress, więc jestem zadowolona z ich wielozadaniowości i umiejętności.

    OdpowiedzUsuń
  24. świetny blog i ciekawe treści.

    OdpowiedzUsuń
  25. W pozycjonowaniu istotną sprawą jest optymalizacja techniczna strony. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj https://www.grupa-icea.pl/podstawy-pozycjonowania-od-czego-zaczac-by-uzyskac-najlepsze-efekty-etap-ii-optymalizacja-techniczna-strony/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawe uwagi, świetnie zredagowany tekst. Bardzo wartościowy blog.

    OdpowiedzUsuń
  27. Od audytu tak naprawdę powinno zaczynać się pracę nad stroną. Przy tym klient otrzymuje realne informacje, co na witrynie jest do poprawy. Warto sprawdzić, jak wygląda pozycjonowanie lokalne https://www.empressia.pl/pozycjonowanie-krakow i przeprowadzanie audytu w branżach, które chcą się pozycjonować na frazy z miastem.

    OdpowiedzUsuń
  28. Podoba mi się Twój styl pisania

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  30. Podoba mi się bardzo Twój styl pisania

    OdpowiedzUsuń
  31. Mogę Wam polecić stronę https://www.ostro-video.pl/ , na której znajdziecie profesjonalną firmę zajmującą się tworzeniem teledysków, filmów reklamowych, spotów reklamowych i wiele więcej. Sam skorzystałem z ich oferty i jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  32. No muszę was pochwalić za ten art, dobrze napisany !

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja zawsze wracam do tego bloga, ciekawe miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak dla mnie to właśnie dobrym wyborem okazała się reklama w sieci. Faktycznie korzyści są naprawdę wielkie co bardzo mnie cieszy

    OdpowiedzUsuń
  35. Zgadzam się, w dzisiejszych czasach, reklama w sieci to podstawa

    OdpowiedzUsuń
  36. Właśnie ja niedawno natrafiłam na ciekawą ofertę gdzie można za darmo otrzymać like na Instagramie. Ogólnie też słyszałam sporo dobrego na temat tej firmy, więc może jednak to byłby dobry wybór

    OdpowiedzUsuń
  37. Dobry artykuł, chętnie poczytam każdy następny

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz