Zmiany w Google. Pozycjonowanie trudniejsze ?

Google a pozycjonowanie seo

Ci, którzy regularnie śledzą rankingi w serpach, dawno zauważyli, że stare podlinkowane podstrony nie uzyskują już tak wysokich pozycji jak niegdyś. Jednak dopiero teraz na oficjalnym blogu Google możemy przeczytać o nacisku jaki kładziony jest na aktualny content. Można przypuszczać, że dotychczasowe metody pozycjonowania będą musiały ustąpić na rzecz regularnego zarządzania treścią.
1.  Obcojęzyczne witryny w polskim tłumaczeniu

Jeśli będziemy chcieli uzyskać wyniki dla zapytania w języku niszowym(afrikaans, malajski, słowacki, suahili, hindi, norweski, serbski, kataloński, maltański, macedoński, albański, słoweński, walijski, islandzki) zobaczymy strony z przetłumaczonym tytułem.
Oznacza to, że w nasze top 10 wkroczą stronki zagraniczne.

2.    Struktura strony ma znaczenie.

Na najwyższe pozycje mogą liczyć strony, w których sekcja „content” przeważa nad nagłówkiem i menu strony. Wiadomo teraz dlaczego komentarze nie mają większego wpływu na pozycję w Google.

3.    Zduplikowane treści znowu pod obstrzałem.

Jeśli tytuł naszej strony (lub postronny) został już wykorzystany przez inną domenę, mamy mniejsze szanse na pojawienie się w serpach. Można również założyć, że powielanie podstron z tym samym tytułem nie ma większego znaczenia.

4.    Ikona kategorii strony w wynikach
Obok wyników wyszukiwać mają pojawiać się ikony symbolizujące kategorie naszej strony. Obecnie graficzna kategoryzacja dotyczy stron w języku angielskim i podlegają jej znane marki.

5.    Aktualne treści wyżej w wynikach wyszukiwania
Dotychczas najwyższe wyniki otrzymywały strony, które prezentowały wysoko jakościowy kontent, zdobyły dużo linków, a domena istniała dłużej niz2 lata.
Teraz Top 10 będzie przypominało Google News, a najwyżej uplasują się treści dotyczące aktualnych wydarzeń.

6.    Oficjalne witryny wyżej niż amatorskie
Jeśli prowadzisz sklep z obuwiem firmy Nike, powinieneś się martwić.
Od teraz domeny oferujące treść pochodzącą od oficjalnych marek będą wyżej w wynikach niż strony, które przykładowo z nimi sympatyzują lub pośredniczą w sprzedaży konkretnego produktu.

Jak widać pozycjonowanie będzie nieco trudniejsze, a zyskają ci, którzy pracują z większym rozumem i zaangażowaniem. Podsumowując, jakość strony ma coraz większe znaczenie, spamowanie nie popłaca, a lenistwo nic nie daje. ;-)

Komentarze