Wprowadzasz w błąd ? – Zapłacisz karę

Kłamstwo w reklamie Reklama kłamie. Advertising lies

Nie wiem czy ktoś poskarżył się już na reklamy internetowe, ale jeśli do tego dojdzie, to bez wątpienia na pierwszy ogień pójdą kwiatki typu” Poznaj swoją datę śmierci”

O tym, że w reklamie nie można kłamać przekonała się Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, która po kontroli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów została ukarana za rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na billboardach.
Trudno nie zgodzić się z decyzją UOKiK, bo spoty reklamowe informowały zainteresowanych o otwarciu nowego kierunku studiów – stosunków międzynarodowych. Slogan na bannerach brzmiał: „Nowy kierunek w PWSZ. Stosunki międzynarodowe studia bezpłatne stacjonarne i niestacjonarne".

W rzeczywistości na owej uczelni bezpłatne są tylko studia stacjonarne, a za niestacjonarne trzeba już słono płacić. Jak wiadomo studenci swoją godność mają i nie dali nabić się w butelkę . Poskarżyli się kontrolerom, a ci przyznali im rację. Zwrócili uwagę, że reklama wprowadzająca w błąd to nieuczciwa praktyka rynkowa. „Podawanie przez przedsiębiorcę w reklamie informacji o braku odpłatności za naukę na kierunku, na którym występuje opłata, sprawia, że konsumenci błędnie uznają te informacje za konkurencyjne wobec ofert innych przedsiębiorców”

Wymierzając 2,9 tys. zł kary, UOKiK wziął pod uwagę, że PWSZ zmieniła treść reklam jeszcze przed wszczęciem właściwego postępowania.

Brawo ! Telewizja i Internet nadal czekają na odważnych.

Komentarze