Jak wygenerować więcej odsłon reklam ?

klikanie click

Sam tytuł może brzmi z lekka brutalnie, ale mało, kto zdaje sobie sprawę, że strony chwalące się największą ilością odsłon, generują bardzo przeciętny ruch unikalnych userów.
Co gorsza, nadal spora rzesza reklamodawców nie wie że ilość odsłon to NIE ilość wejść na stronę !
Po wnikliwszej analizie statystyk „topowych” stron, można zauważyć, że liczba odsłon jest często dziesięciokrotnie większa niż liczba unikalnych odwiedzin. Jak to możliwe ?
Możliwe, osiągalne dla każdego i oczywiście całkowicie legalne, a jak reklamodawca głupi to niech płaci. Wprawdzie duża ilość odsłon serwisu zwiększa prawdopodobieństwo, że ktoś w końcu kliknie w reklamę(by ją zamknąć ;-), ale jeśli nie zrobił tego 5 razy, to nie ma co się łudzić, że w ogóle to zrobi.
Póki co domy mediowe rozliczają reklamodaców i wydawców po odsłonach, więc poniżej kilka sprawdzonych porad.

1. System logowania i rejestracji
User który się zaloguje. wygeneruje nową odsłonę, Następną jeśli sprawdzi swój profil i kolejną jeśli się wyloguje. Jeśli doda sobie fotkę do profilu lub w zakładce ma dodatkowe karty z ustawieniami, to ilość  odsłon może wzrosnąć aż 10 krotnie !

2.    System prywatnych wiadomości

Gdy po załogowaniu można pisać prywatne wiadomości, to ich wysłanie i odczytanie może wygenerować ok.
5 odsłon na jednego usera.

3.    Zrezygnuj z Ajaxowych komentarzy
Jeśli po wpisaniu komentarza Twoja strona się nie przałodowuje, to właśnie tracisz jedną odsłonę. Miesięcznie, taką stratę liczy się w setkach.

4.    Foty i jeszcze raz foty
Nie zapominaj o menu strony w którym powinny znajdować się miniaturki fotek kierujące do podstron. Ludzie nie klikają już w linki, chyba, że są one wielkości oryginalnego H1
Jeśli zdjęcie jest ciekawe i użytkownik nie trafił na stronę przypadkiem, to nie ma mowy by nie kliknął w temat pokrewny reklamowany ciekawą fotą.

5)  Prędkość ładowania strony
Jeśli strona ładuje się zbyt długo, użytkownik poszuka informacji gdzie indziej. Po pierwszej wpadce, zrezygnuje z otwierania kolejnych kart.

6)  Więcej podstron. Dla odważnych.
Ta metoda stosowana jest w portalach Wp.pl. Polega na rozdzieleniu artykułu na 10 części, Wówczas jedna podstrona to jedna fotka z 3-4 zdaniami. Dla mnie jest to tak irytująca praktyka, że po prostu daruje sobie dalsze przeglądanie strony. Ale może inni są bardziej cierpliwi ;-)

Czekam na info z Waszymi testami


Autor: Marcin Dolecki

Komentarze

Prześlij komentarz