W jaki banner klikają internauci, kiedy i jak często ?

W jaki banner klikają internauci, kiedy i jak często ?

Nie są to może najświeższe rewelacje, bo badanie firmy Smart AdServer zostało przeprowadzone w okresie styczeń – czerwiec 2009, ale niewątpliwe potwierdza zauważalną tendencję.
Badanie pokazuje, że najlepiej widocznymi wśród standardowych formatów graficznej reklamy internetowej są bannery magazine 728x90.
Z kolei najdłużej na stronach są emitowane bannery magazine 728x90 oraz bannery nakładkowe 300x250.

Wśród standardowych formatów bannerów najwyższy wskaźnik klikalności mają te o rozmiarze 300x250, w które klika 17  z  1000 widzących je internautów.
Z oczywistych względów najwięcej kliknięć generują niestandardowe formaty graficzne, z których najlepsze pod tym względem są bannery 1280x832.

W badaniu uwzględniono również dni tygodnia i wykazano, że internauci najchętniej klikają w bannery w środy oraz weekendy, a najmniej chętnie – w poniedziałki i wtorki.

Globalne badanie przeprowadzonoo w ubiegłym roku przez firmę Smart AdServer we współpracy z Alenty w oparciu o 186 milionów ekspozycji.


Komentarze

Prześlij komentarz