Kontrowersyjna i nielegalna reklama Rexony

reklama rexony rexona

Czy coś może jeszcze zaskoczyć dzisiejszego konsumenta ?
Mimo że seks nadal sprzedaje się znakomicie, to specjaliści już szukają czegoś mocniejszego.
Najnowsza kampania dezodorantów Rexony nie należy do najsubtelniejszych, ale nie można odmówić jej pomysłowości. Ulotki reklamowe na pierwszy rzut oka wyglądają jak kartki wyrwane z zeszytu w kratkę.
Rysunki i pismo przypominają odręczne. Nawet sposób przytwierdzenia kartek -za pomocą taśmy klejącej  może sugerować, że zrobił to "zwykły" pasażer.

Na kartce czytamy:
„Droga Pani w czerwonym bereciku. Nie wiem, jak to Pani powiedzieć. Codziennie jeździmy razem tramwajem (lina 17) około godz. 17.15, w kierunku pl. Grunwaldzkiego. Pani praca musi być bardzo stresująca, stąd pewnie ten zapach . Ciężko powiedzieć mi to wprost, czy nawet napisać, może więc narysuję”.

Poniżej szkic: dwa ludziki - jeden siedzi, drugi stoi i trzyma się poręczy nad głową. Ludzik stojący to pani. Ludzik siedzący jest podpisany jako „ja”. Spod pachy stojącego ludzika wychodzą linie, skierowane w ludzika siedzącego. Podpis do linii: „To zapach ”.
W prawym dolnym rogu kartek  adres strony internetowej.

Łódzkie MPK - właściciel wiat przystankowych nie wydało zgody na ich obklejenie reklamami.
"Nie słyszałem o żadnej kampanii reklamowej Rexony. Nikt z nami o tym nie rozmawiał zarzeka się Bogumił Makowski, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji.  Dla nas te kartki to zwykłe śmieci, makulatura, którą ściągniemy i wyrzucimy."

Podobno jeszcze żadna firma lub organizacja zrzeszająca przedsiębiorców nie złożyła przeciwko tego typu działaniom pozwu o czyn nielegalnej konkurencji.
Obstawiamy że łamanie prawa również było zamierzono.
Czy Rexonie może zaszkodzić kara w kwocie  5.000 zł ?

Bowiem nielegalne plakatowanie jest ścigane z art. 63a§1 kodeksu wykroczeń. Za wywieszanie takich ogłoszeń w sądzie sprawca może zapłacić do 5 tys. zł.

O kampanii

Kampania Rexony ma charakter zintegrowanego działania reklamowego. Uruchamia różne kanały komunikacji (prasa, tv, działania ambientowe, www, kina), a jej bazą jest specjalnie utworzona na potrzeby kampanii witryna www.jakjejtopowiedziec.pl. Reklamy pokazują, jak delikatnie i dowcipnie zwrócić kobietom uwagę na problem przykrego zapachu.

Komentarze