Reklama na Facebooku – Know How

Reklama Facebook

Właśnie zakończyliśmy okres testowania reklam na FaceBooku dla jednej z naszych stron. Mimo że euforia spadała wraz z upływem pieniędzy na koncie to promocję prze FB uznajemy z udaną.

Profil publiczny, a prywatny

Na wstępie przestrzegamy przed promowaniem swojej strony poprzez profile prywatne. Regulamin FB surowo zabrania tworzenia profilu publicznego w celu promocji marki.
Polscy użytkownicy przyzwyczajeni do Naszej Klasy masowo tworzą profile dla swoich stron nie wiedząc, że sporo ryzykują.
Na razie FB milczy w tej sprawie, ale gdy spróbujesz zmienić nazwę swojego profilu to zobaczysz komunikat, który przestrzega przed zakładaniem fikcyjnych kont.
Więc jeśli nie zamierzasz wydawać fortuny na pozyskiwanie fanów to możesz wspomóc swoje działania prywatnym kontem.
Warto zauważyć, że strony w odróżnieniu od profili mają szereg dodatkowych funkcji, które pomagają w promocji.
Niestety strony na FB słabiej pozyskują fanów, ponieważ sam nie możesz ich zaprosić.

Po co Ci reklama na FB ?

Reklama na FB służy promocji Strony na FB oraz Twojej strony na własnym serwerze. Uogólniając, można powiedzieć ze płacisz Facebookowi za reklamowanie Facebooka ;-)
Działa to tak, że użytkownik zainteresowany Twoją reklamą klika w pole „zostań fanem” i tym samym zostaje użytkownikiem Twojego portalu.
To idealne rozwiązanie dla stron, które nie posiadają własnej społeczności.
Samo założenie strony jest darmowe, a FB tworzy dla Ciebie pewnego rodzaju portal społecznościowy.
Użytkownicy którzy zostaną Twoimi fanami mają możliwość czytania Twoich newsów na swojej tablicy. Ponadto dzięki przemyślanej funkcjonalności reklama może być dokładnie targetowana do osób, które nas interesują. Także forma reklamy jest innowacyjna bo temat może mieć do 25 znaków, tekst główny do 135 znaków i dodatkowo obrazek!
Zatem w porównaniu z Google Adwords, reklamy na Facebook mają dodatkowo 65 znaków i obrazek reklamowy.
Według badań firm Chadwick Martin Bailey i iModerate, przeprowadzonych na terenie USA, Strony Facebooka umacniają lojalność klientów wobec danej marki. Fani nie tylko chętniej kupują promowane produkty i usługi, ale również ochoczo polecają je swoim znajomym.
Wykazano, że co piąty użytkownik przyznaje, że dzięki Stronom przyjaźniej patrzy na daną markę, co trzeci że chętniej je kupuje, a co drugi, że chętniej je rekomenduje na swoim profilu.

Jak to wypada finansowo ?

Za 0,12 dolara uzyskasz 1000 wyświetleń. Jak wiadomo odsłony to nie unikalne wejścia, a FB ma to do siebie, że generuje wyjątkowo dużą ilość odsłon.
Jednak trzeba wspomnieć, że żadna inna sieć nie oferuje tak niskiej ceny.

Forma płatności

Na razie jedyną metodą opłacenia swojej kampanii jest spłata poprzez kartę kredytową. W ciągu najbliższych tygodni ma zostać wprowadzona możliwość płacenia przez PayPal.

Określanie grupy docelowej

Reklama nakierowana na konkretną grupę odbiorców to najwyższa forma reklamy internetowej.
Targetowanie na FB odbywa się poprzez wybranie lokalizacji, wieku, płci, słów kluczowych, wykształcenia, związku, zainteresowań i języka.
Dodatkowo można ustawić reklamy, aby wyświetlały się tylko tym użytkownikom, którzy w dniu dzisiejszym mają urodziny. Po wybraniu opcji targetowania Facebook wskaże nam szacowaną liczbę użytkowników spełniających założone przez nas kryteria.

Mimo ze na FaceBooku można określić wiele parametrów, to niestety bardzo różnią się one od rzeczywistych danych.
Jak przy każdej rejestracji do portalu społecznościowego mało, kto podaje prawdziwe dane, a często woli ich wcale nie ujawniać.
W FaceBooku taką tendencję zaobserwowaliśmy przy wy borze płci.
Okazuje się, że ilość mężczyzn i kobiet nie jest równa wszystkim użytkownikom portalu. Jednak reklama z Miley Cyrus skierowana do osób w wieku 12-16 lat miała o 300 % większą klikalność niż ta sama kampania kierowana do osób w wieku 20-25 lat.

Podsumowanie

Reklama Strony FB to jedna z najlepszych form dotarcia do interautów, jaką ostatnio widzieliśmy. Oprócz profitów idących z pozyskania stałych użytkowników warto docenić niski koszt kampanii. Trzeba jednak pamiętać, że niskie koszty uzyskamy tylko przy dobrze wybranej grupie docelowej, a przede wszystkim przy interesującej fotce.
Tak na prawdę, to właśnie zdjęcie jest najważniejsze w całej kampanii. Przy pierwszych próbach straciliśmy kilkaset złotych tylko dla tego, że zdjęcie było mało atrakcyjne dla odbiorców.
Poza tym, minusem na FB jest długi czas oczekiwania na ponowne sprawdzenie kampanii przez administratorów.  Zanim poprawisz coś w swojej reklamie zastanów się czy chcesz czekać od 24 do 48 godzin na ponowne aktywowanie reklamy. Na szczęście to i tak dużo krócej niż w AdWords.

reklamy facebook fb

Komentarze