Wyniki spersonalizowane i Real Time Search

real-time-search-google

Google nie ustaje w udoskonalaniu swojego dzieła i tym razem przyszykowało nam dwie diametralne zmiany. Pierwsza to spersonalizowane wyniki wyszukiwania, w których użytkownik otrzymuje rezultaty zbliżone do jego zainteresowań. Wcześnie usługa była dostępna tylko dla zalogowanych userów którzy wyrazili zgodę na „manipulacje” w wynikach wyszukania. W ciągu najbliższych dni użytkownicy otrzymaj wyniki znacznie różniące się od tych jakie mają ich znajomi. Czy to dobrze ? Jeszcze nie wiadomo gdyż sposób ustalania pozycji wyników spersonalizowanych oraz pozostałych, nie został zbadany.

Druga rewelacją jest tzw. Real Time Search czyli wyszukiwanie w czasie rzeczywistym opierające się na wynikach z dynamicznie aktualizowanych stron. Do wyników wyszukiwania włączone zostaną (o zgrozo) w pisy z Twittera i blogów. Dzięki temu użytkownicy otrzymają najświeższe informacje na oczekiwany temat. W tym przypadku również nie wiadomo jak będą kwalifikowane rezultaty szukania, ale można przypuszczać ze w początkowym okresie Google „wyrzuci” nam nie do końca wartościowe strony.

Co to oznacza dla pozycjonerów ?
Nie wątpliwe Google dopięło swego i zdecydowanie ukróci nielegalne praktyki podwyższania pozycji. Na wskutek personalizacji wyszukiwania, utrudniony zostanie sposób rozliczania z klientem oraz co gorsze zachwiana zostanie sama zasadność podwyższania pozycji.
Real Time Search będzie atrakcyjnym źródłem ruchu dla stron często aktualizowanych.

Komentarze