Keyword stuffing - ile słów kluczowych zamieścić w tekście?

Wiele razy słyszałeś, że upychanie słów kluczowych (Keyword stuffing) jest złe. Tymczasem wchodzisz na stronę wskazaną w Google News i widzisz artykuł obrzydliwie przesycony słowami kluczowymi i myślisz sobie, dlaczego oni nie dostają filtra? Hah, każdy tak myśli, a to, że nie dostają kary, to po prostu niechlujstwo Gugla.

Co to jest Keyword stuffing ?

Keyword stuffing to wklejanie w treść słów na które pozycjonujemy daną podstronę lub domenę. Nie chodzi tu o wklejanie gdziekolwiek, a raczej o robienie copywritingu ze zbyt dużą ilością podobnych słów kluczowych. Działanie ma na celu wskazanie robotowi, że dana treść faktycznie odpowiada danemu tematowi, co później ma skutkować uzyskaniem wysokiej pozycji w Google na daną frazę.

Ile słów kluczowych to za dużo?

No właśnie w tym problem, że Google nie dało jasnego komunikatu, że przykładowo na 1000 znaków można mieć 3 frazy w formie podstawowej i w synonimicznej. Niestety nikt tego nie określił, ale zapowiedziano kiedyś, że nadużywanie słów kluczowych może zostać ukarane filtrem i tym samym obniżeniem pozycji witryny.

Jak przestrzega Google?
"Keyword stuffing" refers to the practice of loading a webpage with keywords or numbers in an attempt to manipulate a site's ranking in Google search results. Often these keywords appear in a list or group, or out of context (not as natural prose). Filling pages with keywords or numbers results in a negative user experience, and can harm your site's ranking. Focus on creating useful, information-rich content that uses keywords appropriately and in context."
Jak widać powyżej, nikt nie wskazał, jaka ilość jest odpowiednia. Więc ile możemy upchać? Na stronie Shoutmeloud.com czytamy, że zrównoważona ilość słów kluczowych powinien stanowić od 1 do 3% całego artykułu. Inni twierdzą, że od 3 do 5 procent.

Czyli, jeśli napiszesz tekst o ilości 1000 znaków, to bezpieczna ilość słów kluczowych powinna wynosić od 10 do 50.

Synonimy też się liczą?

Moim zdaniem się nie liczą, chociaż Google prawie zawsze wie, że dany synonim jest synonimem, co widać w rezultatach wyszukiwania, gdy otrzymujesz wynik z synonimem, a nie z frazą którą wpisałeś. Jednak pomimo wielokrotnego wklejania synonimów, nie zaobserwowałem negatywnych efektów.

Dlaczego nie karzą za keyword stuffing?

Karzą, ale jak to w życiu bywa są lepsi i gorsi gracze. Gorsi, to Ci, których domeny mają niższy trust rank. Ponadto, Google News zaśmiecone jest "artykułami" zbudowanymi z samym słów kluczowych, ale nie oznacza to, że te strony pojawią się w SERPACH i  najczęściej nie zajmują wysokich pozycji w rankingu.


Komentarze

Prześlij komentarz