Obecny rok powinien być dla reklamy internetowej rekordowy

reklama 2010 telewizja

Według danych IAB AdE - internet nie tylko utrzymał dominującą pozycję w ubiegłym roku jako najpopularniejszy kanał reklamowy zaraz po telewizji, ale co więcej osiągnął 11-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2008.
Analitycy domu mediowego ZenithOptimedia twierdzą, że kondycja reklamy internetowej nie zmieni się do III kwartału bieżącego roku.
Ogółem w całym roku wartość branży będzie większa o 1,2 proc. niż w 2009 roku, co oznacza przełamanie ubiegłorocznej tendencji spadkowej.
Co najciekawsze mimo, że reklama graficzna pozostaje najpopularniejszą formą to jej udział nieznacznie zmalał.  Jest to więc kolejny rok z rzędu, gdy reklama banerowa traci swój udział w rynku.

Zdaniem ekspertów, już w tym roku reklama w formie wideo powinna rosnąć.
„Internet może być dobrym miejscem do kreowania wizerunku, a spoty są do tego świetnym narzędziem” – wyjaśnia w rozmowie   TVN 24 -Marcin Kałucki, wicedyrektor w zespole ds. sektora telekomunikacji.

To dosyć odważna prognoza biorąc pod uwagę ciągłe narzekania internautów na reklamy video.
Miejmy jednak nadzieje że kryzys mamy już za soba.

Źródła
Tvn24
Wirtualne Media
internetstandard.pl

Komentarze